15 تیر 1400

با فرهنگ آلمانی ها آشنا شوید

به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید با فرهنگ آلمانی ها آشنا شوید. مردم، زبان، آداب و رسوم و غیره فرهنگ آلمان را منحصر به فرد کرده است.

این کشور نقش مهمی در تاریخ اروپا ایفا کرده است. انگلیسی زبانان این کشور را آلمان و آلمان زبانان آن را Deutschland می‌نامند. آلمان همچنین کشور شعرا و اندیشمندان شناخته می‌شود.

فرهنگ آلمان تحت تاثیر تاریخ غنی این کشور شکل گرفته است، زمانی که بخش مهمی از امپراتوری رم بود و سال ها پس از آن به یکی از باثبات‌ترین اقتصادهای دنیا تبدیل شد. امروزه بیش از 83 میلیون نفر آلمانی و غیرآلمانی در این کشور زندگی می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم برخی از حقایق درباره فرهنگ آلمان را که ریشه در نخستین هزاره‌ها دارد و در طول تاریخ و با رویدادهای تاریخی این فرهنگ شکل گرفته است، مطرح کنیم.

 

حقایقی درباره آلمان

قرار است در این مقاله حقایقی را درباره فرهنگ امروز آلمان مطرح کنیم:

– برلین پایتخت آلمان است اما هامبورگ، مونیخ و کلن از مهمترین شهرهای این کشور به شمار می‌روند.

– تخمین زده شده است که زنان در آلمان حدود 83 و مردان به طور متوسط 79 سال عمر می‌کنند.

– زبان اصلی این کشور آلمانی است.

– مذهب اصلی آلمانی ها، مسیحیت به شمار می‌رود.

– آلمانی بسیار سختکوش هستند و همیشه همه جا سر وقت حاضر می‌شوند.

– یکی از حقایق جالب درباره آلمان این است که نرخ بیکاری در این کشور بسیار کم است.

 

فرهنگ آلمان

زبان

به عنوان کسی که تحصیل در آلمان را انتخاب می‌کند، باید بدانید که 95 درصد از مردم این کشور به زبان آلمانی صحبت می‌کنند.

البته با توجه به اینکه آلمان یکی از کشورهای مهاجرپذیر اروپایی است، زبان هایی که در اجتماعات این کشور صحبت می‌شود، متنوع است. از ترکی گرفته تا کردی، روسی، یونانی، آلبانی و لهستانی زبان هایی هستند که مردم در اجتماعات از آن استفاده می‌کنند.

 

لباس مردم آلمان

لباس در هر جامعه‌ای بخشی از فرهنگ آن منطقه محسوب می‌شود. امروزه، صنعت مد و فشن در آلمان برگرفته از فرهنگ غربی است. مردان و زنان با لباس های رسمی ساده در محل کار خود حاضر می‌شوند.

با این وجود، هر کدام از مناطق این کشور لباس های سنتی مخصوص به خود را دارند. برای نمونه در ایالت باواریا، لباس سنتی برای مردان شلوارهای چرمی تا بالای زانو است، در حالی که زبان بلوز و دامن و پیش‌بند می‌پوشند. می‌توانید در این ایالت ببینید که مردم این لباس‌ها را به ویژه به هنگام کارناوال‌ها و فستیوال‌ها می‌پوشند.

 

مذهب

65 تا 70 درصد از مردم آلمان مسیحی و 29 درصد از جمعیت این کشور کاتولیک هستند. 4.4 درصد از مردم کشور آلمان مسلمان هستند و 36 درصد مردم این کشور به ادیان دیگر گرایش دارند.

 

نماد آلمان

نمادهای آلمان در طول دوره های مختلف تاریخ و طی رویدادها تغییر یافته و به این ترتیب فرهنگ و سنت مردمان این سرزمین شکل گرفته است. نماد عقاب در این کشور بخشی از امپراتوری رم بود که پس از پیروزی پروس بر اتریش در سال 1886 بین دو ایالت مختلف به اشتراک گذاشته شد.

مارتین لوتر (پروفسور الهیات و آهنگساز)، ایمانوئل کانت (فیلسوف آلمانی)، یوهان گوتفرید فون هردر (فیلسوف، زبان‌شناس، شاعر، منتقد ادبی) و یوهان ولفگانگ فون گوته (شاعر، ادیب، نویسنده، نقاش و…) نیز از نمادها و چهره‌های تاثیرگذار آلمانی به شمار می‌روند.

در حال حاضر شناخته شده‌ترین نماد آلمان پرچم این کشور به رنگ های مشکی، قرمز و طلایی است.

 

ادبیات

آلمان یکی از کشورهای پیشرودر حوزه کتاب و خواندن است. ناشران آلمانی هر ساله حدود 94 هزار کتاب جدید منتشر می‌کنند و نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت یکی از مهمترین رویدادهای کتابخوانی در سرتاسر جهان است که در آلمان برگزار می‌شود.

ممکن است بسیاری از مردم این را ندانند اما نخستین کتاب و مجله شناخته شده در آلمان به چاپ رسیده است. براساس آمار، 44.6 درصد از مردم آلمان حداقل هفته ای یک کتاب می‌خوانند، در حالی که 58.3 درصد از آلمانی حداقل یک کتاب در طول سال می‌خوانند.

 

غذای آلمانی

به عنوان یک دانشجوی بین المللی در آلمان، ممکن است بخواهید درباره فرهنگ غذا در این کشور بیشتر بدانید. مصرف نوشیدنی و همچنین سوئیس در این کشور قابل توجه است. آلمانی‌ها همچنین انواع نان را در طعم‌های مختلف می‌پزند.

سوئیس بخش مهمی از غذای آلمان ها را شکل داده است. سوئیس در این کشور با انواع گوشت و طعم تولید می‌شود. همچنین انواع نان های سنتی که در آلمان بسیار شهرت دارند. انواع نان با اشکال مختلف، به صورت سیاه و سفید، با طعم های مختلف و اسامی متفاوت، شیرین، نرم با جوانه های مختلف در آلمان یافت می‌شوند.

غذاهای سنتی آلمان نیز انواع متفاوتی هستند. گیاهخوار باشید یا نه، غذای مناسب خود را در این کشور خواهید یافت.

 

موزیک

آهنگسازان سرشناس جهان مانند باخ و بهتوون که موسیقی را بین موزیک کلاسیک و رمانتیک تا کلاسیک غربی انتقال دادند، آلمانی هستند. افرادی که در آلمان به دنیا آمدند و در این کشور از دنیا رفتند. از دیگر آهنگسازان معروف آلمان می‌توان به یوهانس برامس، شوبرت، جرج فردریک هندل، گئورگ فیلیپ تیلمان، کارل ارف و غیره اشاره کرد.

امروزه، آلمان خانه بسیاری از فستیوال های موزیک است. از موسیقی الکترونیک گرفته تا هیپ هاپ، راک اند رول و غیره در این کشور جایگاه خاصی دارند. بزرگترین فستیوال موزیک آلمان که یکی از بزرگترین فستیوال های جهان نیز شناخته می‌شود، فستیوال راک ام رینگ (Rock am Ring) است که در آن هنرمندان و موسیقیدانان و علاقمندان به موسیقی از سرتاسر جهان گرد هم می‌آیند.

 

معماری در آلمان

معماری در آلمان از تنوع بسیاری برخوردار است. این کشور تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است، و شواهد آن در معماری آلمان به وضوح قابل مشاهده است. از قصرها گرفته تا قلعه‌ها، کلیساها و آثار تاریخی بهترین نمونه‌ها برای بازگویی تاریخ آلمان هستند.

آمفی‌تئاترها، اسپاها، پل های رمی بخشی از معماری تاریخی فرهنگ این کشور را در گذشته به نمایش کشیده‌اند. در گوشه گوشه این کشور زیبا می‌توانید آثار معماری مربوط به دوران مختلف را مشاهده کنید و سفری خاطره‌انگیز به گذشته آلمان داشته باشید.

 

ورزش در آلمان

اگر اهل ورزش باشید، یکی از بهترین گزینه ها ادامه تحصیل در آلمان است. برآورد می‌شود حدود 27 میلیون نفر از آلمان‌ها عضو یک باشگاه ورزشی هستند. این مسئله نشان می‌دهد که چقدر آلمان‌ها به ورزش علاقه دارند.

بوندس‌لیگا، لیگ برتر فوتبال آلمان، دومین گردهمایی ورزشی جهان در میان ورزش های حرفه‌ای است. تیم ملی فوتبال آلمان نیز یکی از قدرتمندترین تیم های فوتبال در جهان است که در سال های 1954، 1974، 1990 و 2014 قهرمان جهان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">html</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*